Wednesday, July 31, 2013

Programowanie InVideo już na komórkach

Od października zeszłego roku umożliwiamy promowanie własnych filmów i swojego kanału bezpośrednio we wszystkich filmach na kanale. Programowanie InVideo jest dziś używane na ponad milionie kanałów i generuje wiele milionów godzin łącznego czasu oglądania.
Od teraz ta funkcja jest dostępna na mniejszych ekranach. Programowanie InVideo działa już w najnowszych aplikacjach YouTube na iOS i Androida, a wkrótce pojawi się też w witrynie komórkowej YouTube, dzięki czemu właściciele kanałów będą mogli łatwiej zainteresować widzów swoimi filmami. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że nie trzeba niczego robić. Programowanie InVideo włączone dla wybranego filmu na komputerze będzie od razu działać na obu platformach.



Nakładki z wezwaniami do działania również są już widoczne w najnowszych aplikacjach na iOS i Androida, a już niebawem pojawią się w witrynie komórkowej. Można w nich podać dodatkowe informacje o oglądanym filmie albo zainteresować widzów swoim kanałem lub stroną internetową. Nakładki te są obecnie dostępne tylko dla reklamodawców korzystających z AdWords dla wideo, ale pracujemy nad tym, by do końca roku można było korzystać z nich na wszystkich kanałach. Więcej informacji znajdziesz w naszym Centrum pomocy.

Jakob Foerster, YouTube Product Manager. Ostatnio oglądał „THE INTERNSHIP! :)” na kanale ijustine.

Thursday, July 18, 2013

Tworzenie nowego kanału jest teraz jeszcze prostsze

Dotychczas każdy tworzony przez Ciebie kanał musiał mieć oddzielne dane logowania na konto Google.  Jeśli zarządzasz wieloma kanałami, zdarzało Ci się pewnie korzystać z arkusza kalkulacyjnego z adresami e-mail i hasłami niezbędnymi do logowania się do tych wszystkich kanałów.  
Ostatnio znacznie ułatwiliśmy zarządzanie wieloma kanałami, wprowadzając możliwość połączenia istniejących kanałów ze stroną Google+.  Kanały połączone ze stroną Google+ mogą korzystać z zaawansowanych funkcji zarządzania, które umożliwiają obsługę nawet 50 kanałów za pomocą jednego konta. Dodatkowo Twoim kanałem może zarządzać wiele osób, które w tym celu mogą używać własnych kont.
Teraz podczas tworzenia nowego kanału zobaczysz opcję pozwalającą połączyć go ze stroną Google+.  Jeśli ją wybierzesz, kolejne kanały będzie można utworzyć za pomocą konta Google, którego już używasz do zarządzania innymi kanałami i stronami Google+.  Jest to znaczące uproszczenie tworzenia kanałów, dlatego zachęcamy do skorzystania z niego, gdy będziesz zakładać nowe kanały.  
Tworzenie nowego kanału połączonego z nową stroną Google+
1. Zaloguj się na swoje konto Google (może to być na przykład konto, którego używasz do zarządzania innymi kanałami i stronami Google+ albo z którego korzystasz w Menedżerze treści YouTube).
2. Otwórz www.youtube.com/channel_switcher i kliknij Utwórz nowy kanał.


3. Podaj nazwę nowego kanału i strony Google+, a następnie kliknij Gotowe, aby zakończyć tworzenie kanału. Pamiętaj, że w nazwach kanałów połączonych ze stronami Google+ możesz używać znaków interpunkcyjnych i spacji.
Tworzenie nowego kanału połączonego z istniejącą stroną Google+
1. Zaloguj się na konto Google używane przez menedżera lub właściciela strony Google+, z którą chcesz połączyć nowy kanał.
2. Otwórz www.youtube.com/channel_switcher i kliknij nazwę i awatar strony Google+, dla której chcesz utworzyć nowy kanał.


3. Pojawi się prośba o potwierdzenie utworzenia nowego kanału dla tej strony. Kliknij OK, aby zakończyć tworzenie kanału.
Przydatne wskazówki dotyczące nowego kanału
●     Możesz dodawać inne osoby jako menedżerów nowego kanału i strony (zobacz instrukcje).  Pamiętaj, że nie musisz udostępniać im swoich danych logowania. Każdy z Was może zarządzać kanałami za pomocą własnego konta.
●     URL Twojego nowego kanału będzie wyglądać podobnie jak URL poniżej. Jeśli chcesz mieć łatwiejszy do zapamiętania niestandardowy URL, wykonaj instrukcje na: www.youtube.com/channel/UCNimhyukHP5tdka3a9zi9Nw

Thursday, July 11, 2013

Zasady dotyczące gier wideo

Wielu naszych partnerów uwielbia zamieszczać filmy z gier. Dlatego chcemy podzielić się kilkoma wskazówkami, które pomogą zrozumieć, jak zarabiać na treściach związanych z grami wideo.
Zanim opublikujesz film na którym chcesz zarabiać, musisz mieć pewność, że posiadasz wszelkie niezbędne prawa do komercyjnego wykorzystania wszystkich zawartych w nim elementów. Na treściach z gier wideo możesz zarabiać w zależności od tego, jakich praw do ich komercyjnego wykorzystania udzielił Ci w licencji wydawca. Oto kilka porad:
  • Zapoznaj się z umową licencyjną wydawcy gry wideo (warunkami korzystania, licencją użytkownika itp.). Niektórzy wydawcy zezwalają na komercyjne wykorzystywanie całej zawartości gry wideo, o czym informują w umowie licencyjnej.
  • Uzyskaj pisemne pozwolenie. Niektórzy wydawcy zezwalają na komercyjne wykorzystanie filmu zawierającego treść pochodzącą z ich gry, jeśli wcześniej się ich o to poprosi.
  • Na filmach, w których widać interfejs użytkownika, możesz zarabiać tylko wtedy, gdy masz umowę z wydawcą lub zapłacisz za licencję.
  • Jeśli masz wymaganą licencję, prześlij odpowiednie dokumenty do YouTube bez zbędnej zwłoki. Jeśli wydawca gry wideo nie udzielił Ci odpowiedniej licencji, interfejs użytkownika lub gry powinien być widoczny w minimalnym stopniu i powinien być pokazywany jedynie w celach informacyjnych i edukacyjnych. Twoje komentarze w filmie muszą dokładnie opisywać wykonywane czynności.
  • Używaj metadanych filmu rozsądnie. Zadbaj o trafny i dokładny dobór tytułów, tagów i opisów swoich filmów.
  • Zwróć uwagę na ton wypowiedzi i opisów, by Twoje filmy mogli oglądać widzowie w każdym wieku.
Na koniec pamiętaj, że samo kupienie gry lub granie w nią nie uprawnia Cię do zarabiania na niej. Aby zarabiać na filmach związanych z grami, musisz mieć odpowiednie prawa do komercyjnego wykorzystania treści, które z nich pochodzą.
Więcej informacji o zarabianiu na grach wideo oraz dokumentach, jakie trzeba przesłać do YouTube, znajdziesz w naszym Centrum pomocy.